top of page

I N F O
Over Ons

WINKEL Sneltoets HOME.png
INFO Sneltoets CONTACTgegevens.png
INFO Sneltoets Reviews.png
INFO Sneltoets Referenties.png
INFO Sneltoets Route.png
INFO Sneltoets Smulbon.png
INFO Sneltoets Winkelopening.png

In 1998 zijn wij als Besloten Vennootschap gestart onder de handelsnaam Slagerij Volta, genoemd naar de Voltastraat waarin wij gelegen zijn.
Omdat in Limburg ook een energieleverancier met de naam "Volta Limburg" actief is, en wij na enige tijd onze website wilden bouwen, was de naam VOLTA.nl niet meer vrij en hebben wij met de lancering van onze website de officiële naam van de BV gewijzigd in VOLTA FOOD. Bedrijfs- en websitenaam waren daarmee weer één.
Desondanks ligt VOLTA "lekkerder in de mond" en blijft men ons in de volksmond gewoon "BIJ DE VOLTA" noemen, wat goed is.

Per oktober 2019 is vervolgens de BV rechtsvorm gewijzigd in Vennootschap onder Firma (VOLTAFOOD VOF), met Harrie, Lily en Didier Bollen als de 3 vennoten. 
Vanaf het prille begin werken wij gestaag aan onze goede naam, want een goede naam vinden wij héél erg belangrijk!

 
Mede door de geweldige inzet en het enthousiasme van het héle Volta-team dat al jarenlang met elkaar samen werkt, in combinatie met "veranderde tijden", is VOLTAFOOD inmiddels uitgegroeid tot méér dan alleen een kwaliteitsslagerij en kunt u er ook terecht voor:
- belegde broodjes (in winkel of lunchschalen)

- catering (koude/warme buffetten of Tapas/hapjes)
- barbecue (van zelf samenstellen tot All-in)

 
Na 25 jaar is Slagerij Volta gegroeid tot wat het nu is: een moderne en dynamische onderneming met nog ouderwetse opvattingen als het gaat om versheid, smaak, kwaliteit en service.
 
Maar als perfectionisten zijn wij niet tevreden met alleen maar goede versheid, hoge kwaliteit, lekkere smaken en goede service. Wij streven dagelijks naar de  allerhoogste versheid, de allerhoogste kwaliteit, de allerlekkerste smaken en de allerbeste service. En of dit streven nog niet genoeg is willen wij dit alles ook nog eens graag bieden voor de állerschappelijkste prijzen, kortom: een perfecte prijs-kwaliteitsverhouding!
Met pure ambachtelijkheid en eerlijke producten proberen wij dit alles te realiseren.
Een dagelijkse gevecht, maar als perfectionisten kunnen wij niet anders?!

Het doet ons goed dat wij dan ook voortdurend bevestigingen krijgen dat wij met onze ziens- en werkwijze op het juiste spoor zitten. Met gepaste trots behoren naast de vele particulieren dan ook  al jarenlang grote bedrijven en instellingen tot onze vaste klantenkring.
Voor een overzicht kijk op referenties of  KLIK HIER

Het Vinkje in het logo van Voltafood is niet zomaar gekozen.

Zo'n vinkje heeft vele betekenissen, maar wij bedoelen hier vooral IN ORDE mee.

Want VOLTAFOOD ís in orde. Op álle gebied.

 

Door het gebruik en de betekenis van zo´n vinkje in ons logo beseffen wij dagelijks dat wij ook daadwérkelijk in orde móeten zijn met alles wat bij ons de deur uitgaat.

Anders moet je zo'n vinkje in je Logo niet willen gebruiken!

 

Maar het Vinkje wordt behalve voor de naam VOLTAFOOD nog voor meer woorden gebruikt, die samen met ons logo als één mogen worden gezien. 

Zo mogen Versheid, Voordelig, Voortreffelijk, Vertrouwen, Verrukkelijk én Verrassend (in prijs en/of smaken) óók als een vast onderdeel van ons logo gezien worden.

Wij maken nog heel veel van onze producten zelf met verse ingrediënten. Door écht vers te werken krijgen al onze producten een zgn. eigen smaak. En dat willen wij ook bewust graag, want alleen zó kunnen wij ons onderscheiden met smaakvolle producten volgens eigen receptuur.
Zo hebben wij ook in eigen hand om géén conserveringsmiddelen, smaak of kleurstoffen (lees: chemische toevoegingen) te gebruiken, zoals die wel in veel fabrieksproducten zitten.
Daarom hebben bijv. de fabriekssalades ook vrijwel allemaal eenzelfde zure smaak.  Het kan bijna niet anders dan dat u dit al eens geproefd moet hebben. Maar vers werken heeft nog meer voordelen. Lees verder bij Voordelig.

Alles vanaf de basis zelf maken heeft naast een lekkerder smaak nóg een groot voordeel: het eindproduct is namelijk goedkoper dan kant & klaar ingekochte producten.
En dit voordeel brengen wij óók weer tot uiting in onze verkoopprijzen. Uw voordeel dus! 
 
Ook werken wij met lagere marges dan gebruikelijk is in de branche. Maar door de grote tevredenheid krijgen wij een uitstekende mond-tot-mondreclame, waardoor de lagere marges weer gecompenseerd kunnen worden met zgn. volume ofwel omzet.
En dit volume kan weer zeer efficiënt verwerkt worden door onze vergaande standaardisering én automatisering. Ook deze kostenbesparingen komen uiteindelijk weer tot uiting in onze verkoopprijzen, en zo
is de cirkel dan weer rond!
M.a.w. voor de versheid, de smaken, de diversiteit, de kwaliteit én de hoeveelheden die wij leveren, zijn onze prijzen erg laag. En hiermee is Voordelig dan ook zeker op zijn plaats.

Niets is zo subjectief als smaak. Wat de één lekker vindt, kan de ander gemakkelijk als "niet lekker" ervaren. Iets maken dat door 100% van de mensen lekker gevonden wordt is dan ook zéér moeilijk, zo niet onmogelijk.
Maar wij zijn perfectionisten en streven dus óók op dit gebied naar de volle 100%!
 
Zo zijn wij ervan overtuigd dat één persoon (veelal de kok) niét "in zijn uppie" een smaak kan bepalen die lekker gevonden wordt door de gemiddelde eter.  Niemand kan dat!
Dáárom werken wij bij VOLTAFOOD al jarenlang met een zgn. smaakpanel. Alles wat wij door de jaren heen maken en gemaakt hebben is "gekeurd" door dit panel. Maar ook producten die wij inkopen (o.a. enkele vleeswaren of onze kazen) keuren wij met dit panel.
En dat doen wij consequent!

Pas als minimaal 80% van de panelleden iets mét enthousiasme (erg) lekker noemt, mogen wij er steekproefgewijs vanuit gaan dat ook minimaal eenzelfde percentage van onze klanten onze producten lekker tot érg lekker zal gaan vinden. Want het zou toch zéér onverstandig zijn om iets te gaan verkopen als je niét met een grote mate van zekerheid goed zou kunnen inschatten of het overgrote deel van de klanten het ook wel lekker gáát vinden? Het kost tenslotte allemaal geld. En dáárom gaan bij ons dan ook pas nieuwe producten in de verkoop als het VOLTAFOOD SMAAKPANEL positief geoordeeld heeft. 
Gezien de jarenlange ervaring met deze werkwijze is het dan ook niet vreemd dat wij voortdurend
enthousiaste reacties krijgen op de smaken van onze producten.
De V's van Voortreffelijk en Verrukkelijk durven wij dan óók met volle overtuiging aan te vinken.

Na al het bovenstaande mag duidelijk geworden zijn dat al hetgeen wij leveren Verrassend genoemd mag worden. Verrassend in hoeveelheden. Verrassend in smaken. Verrassend in versheid en uiteindelijk Verrassend in prijs. 

Kortom: een verrassende prijs-kwaliteitsverhouding. En wie vindt dat nou niét leuk?

Op Voltafood kun je bouwen én vertrouwen!  Weer zo'n uitspraak die je toch alléén maar durft te doen als je er ook werkelijk voor zorgt dat het zo is!? 
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Nog zo'n levenswijsheid die hout snijdt.
En ook hiervan zijn wij ons dagelijks ter degen bewust!


Daarom zorgen wij er niet alleen voor om onze klanten dat gevoel van vertrouwen te géven, maar zeer zeker ook om dat vást te houden. En dát lukt alléén maar met voortdúrende oprechtheid. Door verse, eerlijke en lekkere producten te leveren en er zo continue voor te zorgen dat wij het in ons gestelde vertrouwen méér dan waard blijven.
Klinkt simpel, maar oh zo moeilijk om dit ook consequent zo vol te houden!

BUFFETTEN Sneltoets Naar Boven.png
bottom of page